تبلیغات
گنجینه تلاوت الزّجاجة

دریافت کد حدیث تصادفی

تصویر ثابت

گنجینه تلاوت الزّجاجة
 


تلاوتهای جدید"تلاوتهای استاد محمود شحات در جمع مسلمانان فرانسه2012/08"
IMG4UP
سور آل عمران، زلزال، کافرون   سور الانعام والأعلی والفاتحه و أول سوره البقره    سور یوسف والشمس    سورالنجم والقمر والضحی وقریش    سورة الحشر والقیامه والنازعات والشمس  سور  التحریم والشمس والكوثر سور ابراهیم، بلد،شمس     منبع: منتدی العائلة الشحاتیة
نویسندگان
نظر سنجی
كدام بخش این درگاه نظر شما را بیشتر جلب كرده است؟








صفحات جانبی
اوقات شرعی
تلاوتهای ترتیل


نرنیل استاد خلیل الحصری

- روش حفض از عاصم
- روش ورش از نافع


ترتیل استاد محمّد صدیق منشاوی

- روش حفض از عاصم
- ترتیل معلم


ترتیل استاد عبدالباسط عبدالصمد

- روش حفض از عاصم
- روش ورش از نافع


ترتیل استاد محمود علی البنا

- روش حفض از عاصم


ترتیل استاد شحات محمد انور

- روش حفض از عاصم


ترتیل استاد احمد احمد نعینع

- روش حفض از عاصم


ترتیل استاد محمد جبریل

- روش حفض از عاصم


ترتیل استاد محمد رضا پورزرگری

- روش حفض از عاصم


ترتیل استاد شهریار پرهیزگار

- روش حفض از عاصم


ترتیل استاد مشاری العفاسی

- روش حفض از عاصم
-روش دوری از کسائی


ترتیل استاد ماهر المعیقلی

- روش حفض از عاصم
- ترتیل معلم
رتبه سایت






استاد محمود على البناء در " شبرا باص"مرکز "شبین الکوم" استان منوفیّه در روز ۱۷/دسامبر/۱۹۲۶ میلادى متولد شد.استاد محمود على البناء درباره خاطرات کودکى و مکتب مى گوید: ((من بر آنچه که هر روز از مکتب فرا مى گرفتم بسیار حریص بودم ،کل شب را بیدار مى ماندم و نمى خوابیدم مگر بعد از حفظ کردن قسمتى که باید فردا در مقابل استاد بیان می کردم و بعد از حفظ آن به قسمتى که قبلاً حفظ کرده بودم مراجعه مى کردم تا بتوانم هر دو را بیان کنم تا اتصال مستحکمى میان قسمتهاى مختلفى که حفظ کرده بودم بر قرار شود ،… به یاد مى آورم که روزى استاد مرا فَلَک کرد ودائماً آن را در ذهن دارم و تا آخر عمر هم فراموشش نخواهم کرد ، این تنبیه در حالى بود که من هیچگونه تقصیرى نداشتم نه درحفظ کردن و نه در اداءکردن، وقتى به خانه بازگشتم شدیداً گریه کرده و به مادرم گفتم: امروز استاد مرا تنبیه سختى کرد در حالى که من وظیفه ام را خوب انجام داده بودم ، مادرم گفت : اى محمود استاد تو را به این جهت تنبیه کرد که من به او گفتم تو به مزرعه رفتى تا چیدن پنبه ها را تماشا کنى و در کنار آن به بازى بپردازى …ومن می ترسم که اگر از قرآن دور شوى قرآن هم از تو دور گردد، من نسبت به تو و آینده ات بسیار نگرانم تو شبیه اهل قرآن هستى و فقط براى قرآن صلاحیت دارى، استاد مى گوید : (( … پدرم به شهر شبین الکوم رفت تابراى ملحق شدن من به مدرسه دینى آنجا (که تحت نظارت الازهر بود) اقدامات لازم را به عمل بیاورد اما یکى از دوستانش او را به مدرسه منشاوى در طنطا راهنمائى کرد که در آنجا مستقیماً حافظان قرآن را قبول می کردند ، پدرم هم مرا به طنطا برد و من در حالى که بسیار کوچک بودم به مدرسه منشاوى ملحق شدم ، ولى آنچه به من شجاعت مى بخشید که در طنطا بمانم اقبال مردمان بسیار زیادى بود که براى شنیدن صدایم در اطراف من جمع مىشدند ، من از استاد محمّد رفعت تقلید مى کردم ، احیاناً دعوتهائى براى قرائت به مناسبت هاى مختلف از طرف مسجد احمدى از من مى شد ، در آن زمان به کودک خارق العاده معروف شده بودم چرا که در تقلید اساتید مدارسِ تلاوت بزرگ مانند استاد محمد رفعت، استاد محمد سلامه ، استاد عبدالفتاح الشعشاعى ، و استاد محمد السعودى … بسیار مهارت داشتم ، و اگر از من مى خواستند که از اساتید بزرگ تقلید کنم تردید نمىکردم و بسیار خرسند هم مى شدم و مستمعین با جمعیت هاى صد نفرى و بیشتر خود به من شجاعت مى بخشیدند و باعث نوآورى و قوّت صداى من مى شدند این در ۱۲ سالگى از عمر من بود .)) استاد البناء مى گوید: ((مهمترین چیز در قارى این است که حافظ و تجوید دان خوبى باشد و با اِتقان و و استحکام ، بیان کند ، واینکه صداى زیبا و ملکه تقلید داشته باشد ، چرا که [در ابتداء ] باید از مشاهیر قرّاء تقلید نماید اما در نهایت شخصیّت او به صدا و اداءِ منحصر به فرد او شناخته مى شود به نحوى که وقتى صداى او را مى شنوند مى گویند: این فلانى است ،و نیز باید به مدرسه که آنر دوست دارد ، ملحق شود به اساتید آن گوش فرا دهد و همراه با آنها پیش رود و پس از مدتى وقتى صداى او شنیده مى شود مى گویند این فلانى است . البته من تقلیدِ مطلق را تأیید نمىکنم ولى باید در نهایت، قارى شخصیت خود را ظاهر کند . در مکتب منشاوىِ طنطا استاد محمود على البناء در میان طلاب شناخته و مشهور شد همه اساتید وهمچنین طلّاب ،دوست داشتند به صداى او گوش دهند، استاد مىگوید : (( استاد حسین معوض رحمه الله نسبت به طلاب سختگیر بود … روزى من در قرائت کسالت به خرج دادم و او مرا با چوبى که در دست داشت تهدید کرد … من نشستم و در برابرم جمع زیادى از طلاب حضورداشتند امّا ناگهان متوجه شدم که هر یک راه خود را گرفته و مى رود و کسى جز من باقى نماند استاد حسین گفت : نترس ادامه بده …در پایان سال استاد حسین و استاد محرز به من گفتند: محمود تو باید به مکتب احمدى درطنطا بروى در آنجا قرائات را فرا بگیر تا نامت فراگیر شود و به رادیو راه پیدا کنى چرا که استعداد خوبى دارى که کمتر کسى از آن بهره مند است ، …من به مکتب احمدى رفته و در آنجا، به دست مرحوم استاد محمد سلام که بسیار به کسانى که به مکتب او مى آمدند توجه مى کرد قرائات را فرا گرفتم ، استاد محمد سلام براى کسى که قصد داشت به مکتب او بیاید امتحانى در رابطه با حفظ ، تجوید حروف ، سلامت نطق ، و آشنایى با مخارج الفاظ و دقّت در اداء کلمات قرآنى و آراستگى ظاهر برگزار مىکرد ، و اگر تمامى این شروط در او جمع مى شد آنگاه او را قبول مى کرد)). استاد بناء ۲ سال در مکتب احمدى باقى ماند و پس از فراگرفتن علوم قرآن و قرائات ۱۰ گانه به دست استاد محمد سلام به قاهره که شهر علم و علماء مى باشد منتقل گردید ، چرا که الاَزهر شریف قبله دوستداران فراگیرى دانش و معارف بیشتر است ، این بعد از آن بود که بار قرآن را به دوش مىکشید و نسبت به تجوید و تلاوت آن متمکن گردیده بود . استاد بناء در بعضى از مصاحبه ها گفته است : ((من از طریق بعضى از دوستان در بعضى از مساجد شبرا در قاهره شروع به قرائت کردم ،از آن پس مردم با من آشنا شدند و دعوت هاى فراوانى به مناسبات هاى دینى که تجار بزرگ قاهره برگزار مىکردند و رقابت شدیدى هم میان آنان از حیث انتخاب قاریان مشهور و معروف بود به سوى من متوجه شد)). در سال ۱۹۴۶ میلادى استاد بناء یکى از بزرگان موسیقى و نوابغِ تدریس مقامات آنرا ملاقات کرد ، آن فرد استاد درویش حریرى بود که استاد بناء را در اتقان مقامات موسیقى و به کارگیرى آنها درتلاوت کمک نمود . اوّلین قرائت در رادیو: اولین قرائت استاد در رادیو در سال ۱۹۴۸ م درسن ۲۲ سالگى بود قرائت او به صورت زنده پخش مىشد ، این تلاوت از سوره هود از آنجا که {و الى هود أخاهم صالحاً } تا {وما توفیقى الّا بالله علیه توکّلت و الیه أنیب }ادامه یافت. سفر به کشورها: سفر استاد با قرآن یک سفر جهانى بود که در زمان و مکان خاصى در نمى آید ، سایه اى بود که بر سر مسلمانان در همه جاى نقاط دینا درمدّتى نزدیک به ۴۰ سال درتردّد بود ،او به همه قارّه ها در طول سالها مخصوصاً در ماه مبارک رمضان سفر کرده بود و با قرائت زیبایش دلهائى که (کالحجاره او اشدّ قسوه ) را نرم مىنمود ، دانشگاه الازهر او را براى حضور در بسیارى از کنفرانسها دعوت مى کرد، نیز وزارت اوقاف او را به بسیارى از مسابقات بین المللى به عنوان داور فرستاد ، دعوتها ىبسیار زیادى از طرف پادشاهان و رؤساء و شیوخ عرب براى احیاء مناسباتهاى مذهبى مانند ولادت پیامبر(ص) ، شب معراج ، و شب آغاز سال و نیز افتتاح کنفرانسهاى بین المللىکه در کشورشان برگزار مى شد ، به او مى رسید . وفات : چند روزى قبل از وفات از پسرش احمد خواست تا قلم و کاغذى آماده کند وگفت: آنچه مى گویم بنویس ، مطالبى نسبت به نحوه تشییع و … املاء نموده و وصیتى هم نسبت به کیفیّت توزیع دارائى هاش بر حسب قوانین الهى ضمیمه کرد و گفت : آیا خواسته دیگرى از من دارید یا نه ؟ و همگان را در اشک و ماتم فرو برد ، از ایشان خواست تا یک قرآن با او همراه کنند تا انیس تنهائى او درقبرش باشد … نام او را به جهت تکریم بر بعضى از خیابان هاى استان سوهاج گذارده اند ، یادش گرامى باد






توضیحات        لینك دانلود
حجم فایل        تلاوت        
 
 آل عمران33-52
 
 آل عمران75-97
 امارات
 آل عمران
 زیبا
 آل عمران
تلاوت فجر

 آخربقره
 زیبا
 آخر طه
 
 ابراهیم23-41
 
 ابراهیم27-55
 
 ابراهیم31-52
 
 ابراهیم،نمل،حاقه
كویت

 ابراهیم
 
 ابراهیم،قصارالسور
 
 ابراهیم،قصارالسور
 
 ابراهیم،نازعات
 
 آخر طه
 
 آل عمران189-195
 
 احزاب،قصارالسور
 
 احقاف1-25
 كویت
 احزاب،نازعات
 
 انعام36-60
 
 اعراف47-72
 تلاوت فجر، مسجدالحسین

 منافقون،تغابن
زیبا
  آل عمران
 زیبا
 بقره
 
 رحمن،نازعات
 
 فتح
زیبا

 صاد،زمر
 مسجدسیده زینب1970

 احزاب،سبأ
 
 طور،نجم،قمر
 تلاوت فجر
  یوسف(وقال نسوة...)
 كویت
 یوسف78-101
 كویت
 یوسف53-76
 
 یس،نازعات
 یادواره شیخ عبدالعظیم زاهر

 مریم
  مریم 1-36
 
 مریم 1-35
 
 قاف
 
 ق،قصارالسور
 
 قاف
 كویت
 فاطر
 
 فاطر29-34
 
 عبس،مطففین
 تلاوت فجر

 طه
 
 طه،فرقان
 
 طه113-132
 
 نور
 
 طه1-47
 
 طه1-59
 
 احزاب،قصاراسور
 
 زمر
 
 واقعه،نازعات
 
 واقعه،نازعات
 
 واقعه 1-40
 
 نور،فرقان
 
 نمل،حاقه
 
 نمل،حاقه
 كویت
 نساء 74-84
 
 نساء 64-70
 
 نساء 1-10
 
 نجم،قمر
 مسجدالحسین‌(ع)
 نبأ،قصارالسور
 
 نبأ،نازعات
 
 نبأ،نازعات،قدر،نصر
 1954
 نازعات،نصر
 تلاوت فجر، مسجدالحسین(ع)

 منافقون،تغابن
 كویت
 مائده
 
 مؤمنون 36-89
 
 مؤمنون 36-89
 زیبا
 كهف
 
 قمر،رحمن
 
 قلم،حاقه
 زیبا
 فرقان
 عراق
 فرقان
 
 فرقان
 
 فتح،حجرات
 
 عنكبوت26-45
 مسجد امام حسین(ع)

 طور،نجم
 مسجد امام حسین(ع)

 صافات،صاد
 
 شوری
 
 زخرف،دخان
 
 زخرف،دخان
 
 روم،لقمان
 
 رحمن،نازعات،شمس ،علق
 
 دخان،جاثیه
 كویت
 حج 23-39
كویت

 رعد
 
 جن
 
 جمعه،تغابن
 تلاوت فجر

 توبه
 
 توبه 93-111
 
 توبه 19-36
 
 توبه 1-33
 مسجد امام حسین(ع)

 بقره
 1981، زیبا

 بقره
 
 بقره،نازعات
 
 بقره285-286
   بقره،آل عمران
 
 بقره 233-247
 
 بقره106-127
 زیبا
 انفطار
-----

----


توضیحات         
      لینك دانلود
حجم فایل           تلاوت           
   -1
   -2
   -3
   -4
   -5
   -6
   -7
   -8
   -9
   -10
   -11
   -12
   -13
   -14
   -15
   -16
   -17
   -18
   -19
   -20

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ


أَعوذُ باللهِ منَ الشیطان الرَّجیم
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
أللهُ نورُ السم‍‍‍‍اواتِ وَالأَرضِ مثلُ نورِه كمشكاةٍفیهامصباحٌ المصباحُ فی زُجاجةٍ الزَّ جاجةُ كأَنهاكوكبٌ دُرِّیٌّ یوقدُ من شجرَةٍ مبارَكةٍ زَیتونةٍ لاشرقِیةٍ وَلاغربیةٍ یكادُزَیتهایضیءُ وَلولَم تمسسهُ نارٌ نورٌعلی نورٍیهدیِ اللّهُ لنورِه من یشآءُ وَیضرِبُ اللهُ الأمثالَ للناس وَاللهُ بكلِّ شیءٍ عَلیم

پناه می برم به خداازشر شیطان رانده شده
بنام خداوند بخشنده مهربان
خدانورآسمانها وزمین است.داستان نورش به مشكاتی (چراغدان)ماند كه درآن روشن چراغی باشد وآن چراغ درمیان شیشه ای كه ارتلألؤ آن گویی ستاره ایست درخشان،كه ازروغن درخت پربركت زیتونی كه نه خاوری ونه باختری است برافروخته شودوبی آنكه آتشی زینت آن رابرافروزد خودبه خود روشنی بخشد،روشنی برروشنی است؛خداوندهركه راخواهد به نورخودراه نماید؛وخدای برای مردم مَثَلها می زند؛وخدای به همه چیزداناست.
(آیه سی و پنج سوره نور)

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
free counters
تاریخ راه اندازی کنتور: 1391/04/03
امکانات وب


بزرگترین لینک باکس مذهبی


مرکز بین المللی قرآنی جوانان

ExactSeek: Relevant Web Search

کاربران محترم، کامنت خودتون رو انگلیسی یا فنگلیشی بگذارید.ممنون

کاربران محترم، کامنت خودتون رو انگلیسی یا فنگلیشی بگذارید.ممنون